הנחיות לגלישה בטוחה
+ -

 הנחיות לגלישה בטוחה בחשבונך ביהב
 
סיכונים בגלישה באינטרנט 
מעשיי הונאה נפוצים בעולם הפיננסי, ועם ההתפתחות הטכנולוגית והשימוש ההולך וגובר ברשת האינטרנט גדלו היקפם ועוצמתם של איומי הסייבר בכלל גם מעשי הונאה העלולים לפגוע בלקוחות הבנק.
לכן, כשאנו משתמשים ברשת האינטרנט יש להקפיד על כללי התנהגות וזהירות כדי למנוע הונאות ותרמיות.
אחת ההונאות הנפוצות הינה Phishing (התחזות)בשיטה זו הנוכל מתחזה לאתר או אדם שהמשתמש בוטח בו למען השגת פרטיו האישיים (סיסמאות, מספרי חשבון, כרטיסי אשראי וכיו"ב), או בקשה לקבלת פרטי הלקוח לצורך העברת סכום כסף גבוה (פרסים, ירושות וכדומה). בד"כ תשלח הודעת דואר אלקטרוני הכוללת בקשה עם הנחייה להיכנס לאתר המתחזה דרך קישור המצורף להודעה, התוקף ישלח הודעה בשם הבנק עם לוגו של הבנק, דמות מוכרת מהבנק ועוד וזאת כדי להטעות את הלקוח.
 להלן כללי זהירות:
 
1.        כניסה למערכת הבנק:
·         שים לב שכתובת האתר מתחילה ב-https://  המציין גישה מאובטחת.
·         הימנעו מכניסה לאתר דרך קישורים הנשלחים אליך בדואר אלקטרוני גם אם הפניה שלך היא בעלת אופי דחוף והשולח מזדהה כנציג בנק.
·         הבנק בשום מצב לא ישלח הודעת דואר אלקטרוני ללקוח עם בקשה להחלפת סיסמא ו/או ביצוע פעולה כל שהיא.
·         תאריך כניסה אחרון - בעת הכניסה לאתר מוצג תאריך כניסה אחרון, כבקרה אישית מומלץ לוודא שאכן בוצעה כניסה בתאריך זה.
·         ניסיונות כניסה שגויים למערכת יגרמו לחסימתך. שחרור החסימה מתבצע דרך מוקד התמיכה שבעת הצורך יפנה אותך לקבלת סיסמא חדשה בסניף ו/או בעדכן.
 
 
2.        יציאה מסודרת מהמערכת:
·         בסיום השימוש המערכת יש לבצע ניתוק יזום מהמערכת באמצעות לחצן יציאה.
·         אין להשאיר את האתר הבנק פתוח ללא השגחה
 
3.        זהוי הודעת דוא"ל חשודה:

·         הודעות המבקשות להשיב עליהן תוך ציון פרטים מזהים.שלל פרטים אישיים (בין היתר שם, ת"ז, פרטי חשבון)
·         הודעות המבקשות ממך להיכנס לחשבונך האישי באמצעות קישוריות (לינקים) המועברות באמצעות הדואר האלקטרוני.
·         הודעות "דחופות" המאיצות במשתמש לעדכן או למסור פרטים בטענה שייגרם נזק/תחסם גישה לאתר אם לא תעשה זאת, וכיו"ב.
·         הודעות דוא"ל רשמי המנוסח בשגיאות כתיב. 
·         נציגי הבנק לא יבקשו ממך באופן יזום לציין בטלפון או בדוא"ל את קוד המשתמש שלך או את סיסמתך האישית. אם התבקשת לעשות כן על ידי גורם כלשהו, יש לסרב ולדווח על כך מיידית למוקד שירות הלקוחות בטלפון: *2616.
 
4.        המלצות לבחירה ושימוש בסיסמה

·         מומלץ לבחור סיסמא המורכבת ממספרים, ספרות וסימנים.
·         מומלץ שלא לבחור סיסמא המורכבת מרצפים של אותיות או מספרים. כן מומלץ להימנע מבחירה בסיסמאות קלות לניחוש, כדוגמת תאריכי לידה ומספרי טלפון.
·         מומלץ להחליף סיסמה לעיתים קרובות.
·         מומלץ שלא להחזיק בסיסמה זהה עבור אתרים שונים.
·         אין לשמור את הסיסמה בצמוד לשם המשתמש, בקרבת המחשב או במקום גלוי אחר. כמו כן, יש להימנע משמירת הסיסמה ושם המשתמש בקבצים על המחשב האישי.
·         המלצתנו היא שלא לאפשר לדפדפן לשמור סיסמאות באופן אוטומטי.
·         סיסמתך הינה אישית ואין לחשוף אותה בפני אף גורם. תשומת ליבך, כי לעולם לא תתבקש להזדהות באמצעות סיסמתך האישית בפני נציגי הבנק.
 
5.        אמצעי הגנה מומלצים לאבטחת מחשבך האישי:
·         שימוש בתוכנת אנטי וירוס ועדכונה באופן שוטף.
·         התקנת תוכנות הגנה כגון : firewall   המצמצמת סיכוי חדירה בלתי מורשת למחשבך האישי.