דלג לתוכן העמוד (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2) דלג לתפריט (מקש קיצור 3) דלג לדף הבית (מקש קיצור 4)
Artboard 1 Copy 17

נגישות לאנשים עם מוגבלות

הסדרי נגישות – בנק יהב לעובדי המדינה בע"מ

תאריך עדכון 31.5.2023

בבנק יהב אנו רואים חשיבות רבה במתן שירות שוויוני ונגיש לכלל הלקוחות. לכן אנחנו פועלים רבות כדי להבטיח ללקוחות עם מוגבלות נגישות מלאה, הן לסניפי הבנק והן לכלל שירותי הבנק בערוצים הישירים השונים (אתר האינטרנט, אפליקציות הבנק, מוקדים טלפוניים ועוד),בהתאם להוראות החוק והתקנות השונות בתחום הנגישות.

נגישות בסניפי הבנק

כל סניפי הבנק נגישים כדי לאפשר לקהל לקוחותינו, לרבות ציבור הלקוחות עם מוגבלות, לקבל שירות מלא ושוויוני.

מהו סניף נגיש ?

סניף נגיש הוא סניף שעבר התאמות נגישות בהתאם לדרישות החוק והתקנות, בליווי מורשה נגישות מתו"ס ומורשה נגישות שירות, וקיימים בו הסדרי נגישות ועזרי נגישות שונים כגון:

  • כניסה נגישה (לרבות רמפה, מאחזי יד, מדבקות אזהרה וכו', לפי העניין)
  • מעברים רחבים וללא מכשולים
  • שירותים נגישים לאנשים עם מוגבלות בתוך הסניף או בקרבתו
  • עמדות שירות נגישות הכוללות לולאת השראה והתאמה לכסא גלגלים
  • פינות המתנה נגישות ופינות המתנה לחיית נחייה
  • גישה נגישה למכשירים אוטומטיים - כלל המכשירים מונגשים ללקויי ראייה
  • חנייה נגישה בקרבת הסניף או בחניון המתחם בו נמצא הסניף
  • פרטים נוספים אודות הנגישות בסניפים ניתן לראות בכל סניף בנפרד בעמוד איתור סניפים

 

 

נהלי שירות נגיש בסניפים

  • עמדה נגישה: בכל סניפי הבנק  עומדת לרשות לקוחות עם מוגבלות עמדת שירות נגישה בכל אחד מסוגי השירות המסופקים בסניף.
  • לולאת השראה: לקוח המעוניין בכך יכול לעשות שימוש בלולאת השראה (Hear Loop ) המוצבת בכל עמדת שירות נגישה.
  • מתן שירות בלא המתנה בתור:  לקוחות עם מוגבלות המחזיקים בתעודה המזכה אותם בפטור מתור, יוכלו לבקש קבלת שירות בסניף ללא המתנה בתור. לקבלת ההתאמה יש לפנות אל הפקיד בעמדה הרלבנטית. שירות ללא המתנה יינתן גם לנשים בהריון לפי בקשת הלקוחה, וכן לאזרחים ותיקים, אשר מעל גיל 70 זכאים לקדימות בתור ובגיל 80 ומעלה פטורים מהמתנה בתור.  בשירות שבו מזמינים תור מראש, למשל פגישה עם יועץ ההשקעות בבנק, יש לקבוע פגישה ולא ניתן לקבל שירות ללא המתנה בתור.
  • חיות נחייה: הכניסה לכלבי נחייה וחיות שירות מותרת בכל סניפי הבנק.
  • מתורגמן לשפת סימנים: כמו כן ניתן בתיאום מראש, לקבל בסניף הבנק שירות של מתורגמן לשפת הסימנים.

נגישות אתר האינטרנט ואפליקציית המובייל של הבנק

רבים משירותי הבנק מסופקים היום באמצעים דיגיטליים, ואנו פועלים על מנת להבטיח שכלל לקוחותינו יוכלו ליהנות משירותים אלה בצורה שוויונית.

בהתאם, הבנק עושה מאמצים כדי להבטיח שאתר האינטרנט ואפליקציות המובייל יהיו זמינות ושמישות לכל אדם בכל זמן., וכל נכסי הבנק הדיגיטליים נגישים ברמת AA.

 

פרטים נוספים אודות נגישות אתר האינטרנט של הבנק, מדריך למשתמש ויצירת קשר לתמיכה טכנית  ניתן למצוא בהצהרת הנגישות של אתר האינטרנט.

היישומונים (אפליקציות) של הבנק נגישים בהתאם להוראות החוק והתקנות ברמה AA לפי תקן WCAG2.0  הבינלאומי וכן על פי ת"י 5568. מדריך למשתמש ויצירת קשר לתמיכה טכנית ניתן למצוא בהצהרת נגישות ביישומונים (אפליקציות הבנקאיות).

לתשומת ליבך, במקרה של תקלה בנגישות לאחד מערוצי התקשורת, ניתן לקבל שירות באמצעות המוקד הטלפוני *2616, באמצעות מכשירים אוטומטיים או באמצעות בנקאים בסניפי הבנק.

נגישות מכשירים אוטומטיים

המכשירים – עדכנים, בנקטים, תורמטים הותאמו לגישה ותפעול על ידי לקוחות המתניידים בכסאות גלגלים, וללקוחות עם מוגבלות בראייה באופן המאפשר תפעול המכשיר באמצעות הוראות קוליות, תוך שימוש באוזניות.

הצגת מידע כללי במכשירים האוטומטים(העדכן)- פטור בשל אי היתכנות טכנולוגית, לפי תקנה 35 (ו') (התאמות נגישות לשירות)

הטבות בעמלות

לקוחות עם מוגבלויות כהגדרתם בכללי הבנקאות זכאים להנחה בביצוע ארבע פעולות בחודש באמצעות פקיד, בעלות של פעולה בערוץ ישיר. לקבלת ההטבה יש להציג אישור ממשרד הביטחון או המוסד לביטוח לאומי על נכות בשיעור 40% ומעלה.

 

הנגשת מידע וטפסים

לבקשת לקוחות עם מוגבלות ניתן להמיר מידע בכתב המסופק על ידי הבנק לפורמט PDF מונגש, בהתאם לצרכי הלקוחות.

במידה והנך מעוניין/ת לקבל מידע בפורמט נגיש לרבות הקראה, ניתן לפנות אל נציגי השירות בסניף ו/או אל מוקד השירות הטלפוני בטלפון 2616* ונשמח לעמוד לרשותכם.

כמו כן ניתן בתיאום מראש, לקבל בסניף הבנק שירות של מתורגמן לשפת הסימנים.

כל הטפסים באתר של הבנק זמינים גם כקובץ PDF נגיש.

סיוע במילוי טפסים

מקום בו השירות הניתן בבנק כרוך במילוי טפסים, ניתן לבקש מהבנקאי סיוע בקריאת ומילוי הטופס.

נגישות במוקד הטלפוני "יהב ישיר"

ניתן לקבל מענה ושירות טלפוני במוקד "יהב ישיר" בימים ראשון עד חמישי בשעות 08:30-17:00 ובימי שישי בשעות 08:30-12:00 בטלפון שמספרו  2616*. פקס: 02-5010062.

במוקד ניתן לבצע פעולות ולברר מידע אודות חשבונך בבנק.

אם אין באפשרותך לעשות שימוש בטלפון, ניתן לפנות אל המוקד הטלפוני באמצעות טופס יצירת קשר, באמצעות אפליקציית הבקשות של הבנק או בפקס. בפנייה יש לציין איך הכי נח לך שניצור איתך קשר.

 

 

 

יצירת קשר בנושא נגישות

בכל פנייה או שאלה בנושא נגישות לאנשים עם מוגבלות בבנק יהב ניתן לפנות אל רכז הנגישות:

מר יונתן דוד לוי

דואר אלקטרוני:  negishut@yahav.co.il

פקס: 02-5010118

כתובת למשלוח מכתבים: רחוב ירמיהו 80, ירושלים

אגף אסטרטגיה, דיגיטל, שיווק ותשתיות שירות. – עבור רכז הנגישות – מר יונתן דוד לוי