דלג לתוכן העמוד (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2) דלג לתפריט (מקש קיצור 3) דלג לדף הבית (מקש קיצור 4)
BY FISH 666X706

שומרים על החשבון

זיהוי פעילות חשודה ומניעת הונאה

התמודדות עם נסיונות גניבת מידע והתחזות

מעשי הונאה היו, מאז ומעולם, תופעה נפוצה בעולם הפיננסי. יחד עם זאת, ההתפתחות הטכנולוגית המואצת והמעבר לשימוש באינטרנט ככלי עיקרי לביצוע פעולות בחיי היומיום בכלל ובתחום הכלכלי והבנקאי בפרט, תרמו באופן משמעותי להרחבת היקפם של מעשי ההונאה לממדים שלא נודעו בעבר. גורמים עברייניים מנצלים מגוון של אמצעים טכנולוגיים, מתוחכמים יותר או פחות, בין היתר על מנת לחדור למאגרי מידע המכילים פרטי לקוחות או לאסוף באופן פעיל מידע על לקוחות לצורך התחזות וביצוע פעולות בשמם ובנכסיהם.

התעצמותם של האיומים מחייבת את המשתמשים להקפיד על כללי התנהגות וזהירות בסיסיים, כדי למנוע הונאות ותרמיות.

< Для получения дополнительной информации на Русском языке 

הונאת פישינג

שיטה לגניבת מידע רגיש של לקוחות באמצעות התחזות לגורם מוכר ומהימן

  • לאחרונה נפוצה שיטה בה הגורם המתחזה מתקשר אליכם תוך כדי הזדהות כעובד הבנק, חברת כרטיסי אשראי, או גורם שלטוני(משטרה) על מנת לבקש פרטים מזהים וסיסמאות.
  • על מנת להטעות אתכם, הודעות "דיוג" יכולות לכלול סימני היכר של הגורם אליו מתחזים,מבחינה ויזואלית כגון סמליל (לוגו) מסחרי של בנק, שם של גורם מוכר (למשל מנהל סניף) ועוד.
  • דפוס הפעולה של הגורם המתחזה כולל בדרך כלל, שליחת הודעות או צרופות בעברית או באנגלית או מתקשר (sms, דוא"ל וכו') למספר גדול של אנשים פרטיים, בתקווה שחלק יחשוב שזהו מייל לגיטימי מחברה לגיטימית ולכן יספקו להם פרטים אישיים, שיאפשר להם לבצע את פעולת ההונאה.
  • כדי לרכוש את אמונכם, בהודעה עצמה "מסבירים" ללקוח שלטובתו עליו להקליד את פרטיו היות וקיים חשש שגורם "זר" עשה שימוש בפרטי כרטיס האשראי שלו.
  • במסגרת ההודעה תתבקשו על-פי רוב, ללחוץ על קישור ("לינק"), שיפנה אתכם לאתר אינטרנט מזויף, שם תתבקשו להזין פרטים אישיים שאותם מבקש הגורם המתחזה לגנוב (סיסמאות, מספרי חשבון, מספר כרטיס אשראי וכיו"ב). בנוסף, לחיצה על הלינק עלולה להוריד קוד זדוני למחשב או לטלפון שלכם.
  • דרכי התמודדות - שימו לב יש להתייחס בחשדנות שכתובת השולח מוכרת לנו, ולא ללחוץ על קישורים או צרופות לא מוכרים חשודים, בדקו מאיזה גורם הגיעה ההודעה או השיחה, חפשו שגיאות כתיב, ניסוח, הגייה, ותחביר, כמו כן, ניתן לעמוד עם העכבר על הקישור שהתקבל ולצפות בכתובת היעד, אם אתם לא בטוחים אל תלחצו על הקישור!.
  • יש לשים לב גם בהודעת SMS או WhatsApp שמתקבלת במכשיר הנייד עם קישור לאתרים וכמובן להודעות חשודות שמתקבלות לכאורה מבנק או מחברת כרטיסי אשראי.
  • אם משהו נשמע לכם חשוד ולא מוכר (למשל פנייה ממספר חסוי) נתקו וחייגו בעצמכם למוקד.
  • חשוב לזכור - נציג הבנק לעולם לא יבקש ממך את סיסמתך לכניסה לחשבון, ולכן אסור למסור פרטים אלה לאף אחד.
  • אם ללקוח יש ספק, הרי שאין ספק ומוטב לא להיענות להודעה או ללחוץ על הקישור לפני שבדקתם מול הבנק או החברה הרלוונטיים.
  • יש להודיע לבנק מידית במקרה שקיבלתם הודעה או שיחת טלפון חשודה.

מידע נוסף אודות הנושא ניתן לקרוא באתר בנק ישראל 

Its Not A Bank