בעת הגלישה דרך הדפדפן לאתר האינטרנט של הבנק, יש לוודא כי שורת כתובת האתר תתחיל תמיד ובמדויק בצירוף האותיות //:https, המציין גישה מאובטחת. חשוב לוודא שסימן המנעול קיים החל משלב דף הכניסה ולא רק לאחר הכניסה לחשבון. אין לגלוש לאתרי אינטרנט דרך קישורים הנשלחים בדואר אלקטרוני, גם אם הפניה מכילה מאפייני דחיפות (הנעה לפעולה מיידית) והשולח מזדהה כנציג הבנק. הבנק לעולם לא ישלח ללקוח הודעת דואר אלקטרוני יזומה, ובה בקשה להחליף סיסמא או לבצע פעולה כל שהיא. כל הודעה כזו, היא הודעה מזויפת ואין לפעול על פיה. יש להימנע ככל הניתן מגלישה לאתר הבנק, תוך חיבור לרשתות אלחוטיות(wifi) ציבוריות .
בכל כניסה לחשבון יש להקליד קוד משתמש ייחודי, תעודת זהות וסיסמה אישית. ניסיונות רצופים ושגויים ייגרמו לחסימת הגישה לחשבון, ניתן לשחרר את החסימה אמצעות אתר האינטרנט / פנייה לפקיד בסניף / פנייה למוקד התמיכה או באופן ממוכן, תוך שימוש במכשיר ה"עדכן" בסניף. לשם שמירה על ביטחון החשבון, לאחר מספר דקות של חוסר פעילות באתר, הקשר עם הבנק ינותק כדי למנוע פעילות לא מורשית בחשבון. בעת הכניסה לאתר הבנק, מוצג תאריך כניסה האחרון. כבקרה אישית, מומלץ לוודא שאכן בוצעה כניסה בתאריך זה, כך תוכלו לוודא שלא נעשתה כניסה לחשבון ללא ידיעתכם.
מסיבות הקשורות לאבטחת מידע ולשמירה על חשבונך ופרטיותך, הגישה לאתר האינטרנט ואפליקציות הבנק חסומה במדיניות מסוימות. באפשרותך לפנות מבעוד מועד למוקד "יהב ישיר" בטלפון 2616* או לסניפך, לבירור האם קיימת חסימה לגלישה במדינה מסוימת ולמציאת פתרון חלופי.
בסיום פעילותך בחשבונך באתר, יש להתנתק מהחשבון באמצעות לחיצה על כפתור "יציאה" (לא מומלץ להסתפק ביציאה מהדפדפן בלבד). חשוב לזכור כי תהליך כיבוי המחשב לא ינתק את הגלישה לאתר הבנק וחשבונך, אם לא בוצעה יציאה מסודרת (כמפורט מעלה).
איגוד הבנקים ריכז את כל מה שצריך לדעת על ניסיונות הונאה ואת הכלים שיעזרו לך להינמע מהן.
לצפייה בהנחיות איגוד הבנקיםקוד המשתמש והסיסמה הם מידע אישי ואין להעבירם לאחר
יש לבחור סיסמה שאינה קלה לניחוש, המשלבת אותיות לועזיות ומספרים בלבד. מומלץ לא לבחור סיסמא המורכבת מרצפים של אותיות או מספרים, וכן להימנע מבחירה בסיסמאות קלות לניחוש, כמו: שמות, תאריכי לידה ומספרי טלפון. מומלץ לא לאפשר לדפדפן לשמור סיסמאות באופן אוטומטי.
כדאי לא להחזיק בסיסמה זהה עבור אתרים או שירותים שונים. הימנעו משמירת קוד המשתמש והסיסמה במקום גלוי- ליד המחשב, בקובץ לא מוגן במחשב האישי, בזיכרון הטלפון הנייד או בכל מקום אחר. יש להחליף את הסיסמה לחשבונך אחת למספר חודשים. נדגיש כי נציגי הבנק לא יבקשו לעולם באופן יזום לחשוף את סיסמתכם. אם התבקשתם לעשות זאת על ידי גורם כלשהו, אין לשתף פעולה ונדרש לדווח על כך מיידית למוקד יהב ישיר בטלפון 2616*
אמצעי הגנה מומלצים לאבטחת המחשב האישי: מומלץ להשתמש בתוכנת אנטי וירוס ומערכת הפעלה בגרסה עדכנית. התקנה שוטפת של עדכוני אבטחת מידע למערכת ההפעלה (בדרך כלל, מערכת ההפעלה "מקפיצה" הודעה כאשר עדכון כזה זמין). שימוש באמצעי אימות (סיסמת כניסה אישית או טביעת אצבע) למחשב.
אחת ההונאות הנפוצות ידועה בשם "Phishing", או "דיוג" בעברית. מדובר בשיטה לגניבת מידע רגיש באמצעות התחזות לגורם מוכר / מהימן. הגורם המתחזה שולח הודעות או מסרים (sms, דוא"ל וכו') תוך בניית אמונו עם הנמען. במסגרת ההודעה יתבקש הנמען על-פי רוב, ללחוץ על קישור ("לינק"), אשר יפנה אותו לאתר אינטרנט מזויף, שם יתבקש הנתקף להזין את פרטים אישיים שאותם מבקש הגורם המתחזה לגנוב (סיסמאות, מספרי חשבון, מספר כרטיס אשראי וכיו"ב). על מנת להטעות את הנמען, הודעות "דיוג" יכולות לכלול סימני היכר של הגורם אליו מתחזים, כגון סמליל (לוגו) מסחרי של בנק, שם של גורם מוכר (למשל מנהל סניף) ועוד.
סרטון התגוננות מפני הונאות סייבר בעידן הבנקאות הדיגיטלית*סרטון התגוננות מפני הונאות סייבר בעידן הבנקאות הדיגיטלית (כתוביות בערבית)
מאפיינים של הודעות דואר אלקטרוני שיש להתייחס אליהן בחשדנות